1394-01-22 11:59
930
0
13085
نيشابوري عنوان كرد:

مسئولین در دستگاه های فرهنگی وظیفه ترویج سبک زندگی فاطمی را به عهده دارند

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان گفت:شناخت حضرت فاطمه (س)مقدمه اجرای سبک زندگی آن حضرت است و مسئولین در دستگاه های فرهنگی وظیفه ترویج سبک زندگی آن حضرت (س) را به عهده دارند.

به گزارش گلستان ما به نقل ازطوبی گلستان؛ حجت الاسلام نیشابوری مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگارما گفت: حضرت زهرا(س) الگوی صبر و استقامت و ولایت مداری تمام مردان و زنان مسلمان است و شناخت حضرت فاطمه (س)مقدمه اجرای سبک زندگی آن حضرت است. مسئولین در دستگاه های فرهنگی وظیفه ترویج سبک زندگی آن حضرت (س) را با اجرای برنامه های فرهنگی بر مبنای دستورات الهی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عهده دارند.

نیشابوری با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در تاریخ 19/12/93 افتتاح شدگفت:سازمان تبلیغات شهرگرگان از ابتدای شورع فعالیت خود فعالیت های مختلفی را به عهده دارد که به صورت تخصصی و ویژه در شهرستان اجرا می کند.

وی با اشاره به وظایف اصلی این سازمان افزود: اعزام مبلغ یکی از وظایف اصلی سازمان است و در حقیقت تربیت مربی آشنا به مبانی قرآنی ومذهبی نیاز جامعه است.

نیشابوری خاطرنشان کرد: می توان گفت محوریترین افراد به عنوان فعال فرهنگی در جامعه می باشند روحانیت است که میتوانند تأثیر زیادی در پیشبرد فرهنگ مذهبی -اجتماعی جامعه داشته باشند ازجمله در کاهش آسیب های اجتماعی و خانوادگی مثل آمار طلاق، دختران فراری و اعتیاد که از مشکلات بزرگی هستند که جوانان جامعه را تهدید میکند در نتیجه هر منطقه ای با وجود روحانی شاخص واثر گزار میتواند آسیب هارا کمتر یا کنترل کند.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در ادامه با اشاره به هدف ارسال پیامبران از سوی خداوند گفت: در همان ابتدایی که خداوند اولین پیامبر را ارسال کرد هدف از ارسال را تبلیغ دین، رساندن پیام پروردگاربه مردم و ارائه دستورات الهی برای زندگی بشریت قرار داد که این موضوع وظیفه روحانیت به عنوان ادامه دهنده راه انبیاء الهی را روشن میکند.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت فرهنگی گرگان ونیاز شهر به حضور بسیار فعال طلاب ورحانیون تصریح کرد: در شهرستان گرگان با توجه به اینکه حوزه های علمیه برادران وخواهران در سطوح مختلف وجود دارد و بیش از 400 روحانی در سطح شهر گرگان فعالیت دارند و نیاز این شهر بیشتر از این تعداد است. سازمان تبلیغات در این راستا بمنظور بهره برداری از روحانیون به طرق مختلف برنامه ریزی کرده است و طرح برگزاری دوره های تربیت خطیب که هدف از آن توانمند سازی مبلغین در حوزه ها ی مختلف می باشد از جمله برنامه های این سازمان در راستای تقویت حضور طلاب وروحانیون در شهر است.

وی ادامه داد: استقرار روحانی در مناطق محروم از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات شهر گرگان است که روحانی در این طرح به صورت تمام وقت با برگزاری دو وعده نماز و با اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت های مذهبی و انجام مشاوره ودیگر فعالیتها به ارائه خدمت میپردازد.

نیشابوری با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف درخصوص موضع اعتکاف اذعان کرد: اعتکاف یکی از فعالیت های فرهنگی که از صدر اسلام وجود داشته ودر دستورات دینی نسبت به آن سفارش زیاد شده است و در قرآن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه اعتکاف در همه مساجد و شهرها و روستاها برگزار میشود

وی در ادامه بیان کرد: در زمانهای مختلف بسیاری از مسائل دینی توسط علما ، مراجع و بزرگان دین به صورت جدی به آن پرداخته شده است و بسیاری از سنتهای فراموش شده صدر اسلام در طول زمان احیاء و نسبت به آن فرهنگ سازی صورت گرفته است از موضوعاتی که شاید مورد توجه به صورت عمومی قرار نگرفت، موضوع اعتکاف بود.

گرچه بسیاری از مراجع و افراد متدین به صورت فردی به موضوع اعتکاف پرداخته اند و یا خود معتکف در مساجد شده اند لذا با توجه به تاثیر گزاری بسیار زیاد اعتکاف در رشد معنویت وفرهنگ دین وبا توجه به فلسفه ذاتی اعتکاف که همان خلوت گزینی و ارتباط بیشتر با خداوند است سازمان تبلیغات احساس کرد که از این فرصت فرهنگی بتواند در پیشبرد اهداف بالای مقدس اسلامی بهره برداری صورت پذیرد. لذا نسبت به احیاء این سنت حسنه پرداخت و پس از سالها تلاش و کوشش آن را به شکل یک فرهنگ مورد قبول افراد جامعه معرفی کرد.

به نحوی که اگر یک روزی در مساجد جامع شهرستان های بزرگ ومذهبی اعتکاف با تعداد محدود برگزار می شد امروز در مساجد شهر و روستا وبا حضور گسترده مردم و علاقه مندان به ویزه قشر جوان وتحصیل کرده دانشگاهی وحوزوی در حال برگزاری میباشد.

استقبال از اعتکاف با ایجاد ستاد مردمی  گسترده تر خواهد بود

نیشابوری تاکیدکرد: با توجه به اینکه امروزه اعتکاف به عنوان خواسته های مردمی و بصورت گسترده توسط مساجد مختلف برگزار می شود در سال جاری درصدد شگل گیری ستاد مردمی اعتکاف شهرستان گرگان خواهیم بود به نحوی که مدیریت ، برنامه ریزی واجرای اعتکاف توسط ستاد مردمی وخیرین و علاقه مندان برگزار میشود و تمامی دستگاه ها فرهنگی خود را موظف به همکاری با ستاد مردمی دانسته و بااین رویکرد انتظار می روند هم در استقبال گسترده تر وعمومی مردم نقش موثر ایفا کنیم

حجت الاسلام نیشابوری با بیان فعالیاتهای سازمان تبلیغات اسلامی شهرگرگان اذعان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی شهرگرگان در مرحله اول نسبت به ایجاد بانک اطلاعاتی از تشکل های غیر دولتی که شامل ازجمله هیات های مذهبی، کانون مداحان موسسات و مراکز قرآنی کانون های فرهنگی به عنوان اولین ضرورت اقدام خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به وظایف سازمان که توسعه وترویج فعالیت های دینی ومذهبی است نسبت به توانمند سازی تشکل های وابسته به خود اقدام می کند.

نیشابوری با بیان برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی شهر گرگان گفت: برنامه های مهم این اداره در سال جاری به این شرح می باشد؛آموزشهای تخصصی وعمومی قرآنی ، محفل انس با قرآن ،اعزام مبلغ ،استقرار روحانی در مناطق مورد نیاز،برگزاری مراسم دینی و مذهبی در مناسبت های مختلف مذهبی وسایر برنامه های مرتبط به این نهاد می باشد.

وی در پایان با بیان تأثیر حضور فعالان فرهنگی در پیشرفت فرهنگ جامعه گفت: طبیعی است که حضور گسترده فعالان فرهنگی  در جامعه موجب تقویت نظام در راستای حمایت از سیاستهای مقام معظم رهبری و امام راحل و ادامه دادن راه شهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.